.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيش بينی عسگراولادی از روند قيمتی دلار

دو روز پيش معاون بودجه معاونت نظارت و برنامه‌ريزي رياست‌جمهوري از احتمال حذف نرخ ارز مرجع و مبادلاتي در سال جاري سخن گفت. اين حرف كه تاثير نسبي بر بازار آزاد ارز گذاشت از سوي مقامات دولتي نه تكميل و نه پيگيري شد.

اما به نظر مي‌آيد كه مسوولان اقتصادي كشور و نيز نمايندگان مجلس به دنبال تعيين تكليف نرخ ارز هستند و اينكه اين نرخ حتما تك نرخي شود، به طوري كه كميسيون تلفيق مجلس روز دوشنبه وزير امور اقتصادي و رييس كل بانك مركزي را به كميسيون دعوت كردند تا در زمينه اوضاع اقتصادي به ويژه نرخ ارز تحليلي از وضعيت فعلي بدهند؛ وظيفه‌يي كه اين دو نفر از عهده آن برنيامدند.

به نظر مي‌آيد كه فعالان بخش خصوصي درباره نرخ ارز بهترين و منطقي‌ترين تحليل را داشته باشند. در همين ارتباط با اسدالله عسگراولادي، فعال صاحب نام اقتصادي و عضو اتاق تهران، گفت‌وگويي كرده‌ايم.

از عسگر اولادي پرسيديم كه درباره نوسانات فعلي ارز چه تحليلي داريد، كه او گفت: ارز در اختيار بانك مركزي است و به اين ترتيب نوسانات قيمت ارز به تصميمات بانك مركزي بستگي دارد.

رييس اتاق بازرگاني ايران و چين در پاسخ به اين سوال كه قيمت ارز با توجه به سياست‌هاي دولت تا چه حد افزايش خواهد يافت و سقف افزايش قيمت دلار در كشور كجاست، گفت: بهاي ارز تنها در صورتی رشد نخواهد كرد كه ارز مبادله‌يي به اولويت‌هاي 1 تا 9 كالايي اختصاص پيدا كند.

در غير اين صورت شاهد افزايش بي‌رويه قيمت ارز در بازار خواهيم بود.

عسگراولادي موضوع ارز و از جمله تعيين نرخ ارز را در اختيار بانك مركزي دانست و تاكيد كرد كه بانك مركزي بايد حساسيت لازم را در اين باره داشته باشد.

عضو اتاق بازرگاني ايران با بيان اينكه اختصاص ارز مرجع توسط دولت عملا حذف شده است، گفت: به نظر مي‌رسد نرخ ارز مبادلاتي در مجلس از2400 به 2700 تومان تغيير خواهد كرد.

او تاكيد كرد اگر قيمت دلار به حدود 3000 تومان برسد، مي‌توان درباره تك‌نرخي شدن قيمت ارز در بازار صحبت كرد و در غير اين صورت، با توجه به حذف شدن عملي اختصاص ارز مرجع، اگر نرخ ارز در 2400 تومان ثابت بماند قيمت ارز در بازار تك نرخي نخواهد شد و مشكلات دلار چند نرخي در بازار و مسائل پيراموني آن ادامه خواهد يافت.

مرجع: روزنامه اعتماد


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.